czwartek, 3 marca 2016

Domowe kiełki pszenicy

Kiełki pszenicy zawierają w sobie wiele wartościowych składników: 

  • Witaminy: A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E
  • Składniki mineralne: wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, selen, mangan, jod, miedź, cynk, krzem, molibden
  • Inne: błonnik, amigdalina, białko (14%)

Składniki:
duży litrowy słoik
ziarno pszenicy, najlepiej kg, żeby starczyło na kolejne partie :)
szeroki bandaż elastyczny (z tych cieniutkich) lub gaziki jednorazowe
gumka recepturka

Sposób przygotowania: 
Słoik wypełniamy do ok. 1/3 pojemności umytą na sitku pszenicą. Wlewamy do niego przegotowaną (najlepiej niechlorowaną) wodę (woda musi być w temperaturze pokojowej - nie gorąca! bo inaczej nasze kiełki skisną). Na słoik nakładamy przygotowany kawałeczek bandażu elastycznego z gumką. Odstawiamy słoiczek w ciepłym, zacienionym miejscu. Na drugi dzień wylewamy wodę i zalewamy świeżą. kolejnego dnia wylewamy wodę i przepłukujemy pszenicę (najlepiej przegotowaną wodą i w temp. pokojowej). Tym razem już nie zalewamy pszenicy wodą. Wstawiamy do lodówki. Proces przepłukiwania powtarzamy dwa razy dziennie – rano i wieczorem – do momentu pojawienia się pierwszych kiełków. Najsmaczniejsze są świeżo wykiełkowane - mają lekko orzechowy smak. Można jeść je same (surowe lub podsmażone na patelni) albo dodawać np. do zup, sałatek. Smacznego! :)

3 komentarze:

  1. uwielbiam! z pewnością niedługo wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam mniam, wypróbowałam z jogurtem.pycha

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam mniam, wypróbowałam z jogurtem.pycha

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Arianę | Technologia Blogger | X X